Szkoła Podstawowa im. Leopolda Węgrzynowicza

nr 113 w Krakowie

Szkolna Majówka.

Szkolną majówkę spędziliśmy w Parku Edukacji Rozwojowej w Krakowie. Czekało nas tam wiele atrakcji. Zobaczyliśmy jak żyją dzieci na różnych kontynentach. Zwiedzaliśmy: mongolski namiot, igloo, afrykańskie lepianki i indiańskie tipi. Dowiedzieliśmy się, że wszystkie dzieci na świecie mają takie same prawa: prawo do godnych warunków życia, do opieki zdrowotnej, do nauki i zabawy. Następna majówka już za rok!

Zerówka na co dzień i od święta

Drodzy rodzice zobaczcie jak wyglądają nasze zajęcia w zerówce w dzień powszedni i świąteczny. Prezentujemy zdjęcia zrobione podczas zajęć angielskiego, poobiedniego odpoczynku i zajęć ruchowych na placyku zabaw. Możecie również podziwiać nas podczas szkolnych uroczystości - obchodów Święta Konstytucji 3-go Maja, Pierwszego dnia wiosny oraz podczas klasowych urodzin i konkursów piosenki. Miłego oglądania.

Światowy Dzień Pluszowego Misia
W piątek 25 listopada obchodziliśmy w zerówce Światowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji każde z dzieci mogło przynieść na zajęcia swojego ulubionego misia by przedstawić go kolegom i koleżankom z klasy. Tego dnia pomalowaliśmy nasze buzie, więc sami wyglądaliśmy jak małe niedźwiadki. Śpiewaliśmy misiowe piosenki, poznaliśmy historię powstania pluszowego misia i robiliśmy ciasto na niby. Rozstrzygnęliśmy również konkurs plastyczny " Portret mojego Misia" oraz wręczyliśmy nagrody.
Oj działo się tego dnia! Przyszły misie małe i duże, puchate i kudłate, groźne i milusińskie...zresztą sami zobaczcie!
Otrzęsiny Zeróweczki
14 października w Dzień Edukacji Narodowej, w naszej szkole odbyło się ślubowanie klas pierwszych i otrzęsiny zeróweczki. Po uroczystym przyrzeczeniu zerówkowicze zostali oficjalnie przyjęci do społeczności szkolnej. Pani Dyrektor Bożena Sadok pasowała każde dziecko wielkim lizakiem. Następnie nauczyciele i rodzice obejrzeli występ artystyczny przygotowany przez dzieci: śpiewaliśmy, recytowaliśmy i tańczyliśmy makarenę.
A już za rok to my będziemy w pierwszej klasie.

20 września 2011 r. nasza zeróweczka wzięła udział w XII rajdzie szkolnym-tym razem celem naszej wyprawy był Ojców. Już przejazd autokarem był dla nas nie lada atrakcją. Na miejscu powitał nas sympatyczny pan przewodnik, który opowiedział nam o Ojcowskim Parku Narodowym i zaprowadził nas do ruin Zamku Kazimierzowskiego. Wspinaliśmy się po krętych schodach, aby zobaczyć dawne komnaty i usłyszeć o dziejach zamku. Kolejnym przystankiem na naszej trasie była "Krowia jaskinia" (liczyliśmy, że spotkamy tam nietoperze, niestety chyba wszystkie smacznie spały). Następnie dotarliśmy do Bramy Krakowskiej i odpoczęliśmy chwilę przy źródełku, którego woda ma podobno tajemnicze właściwości. Po posiłku na łonie natury, trochę zmęczeni, ale zadowoleni z wycieczki wróciliśmy do Krakowa.