Szkoła Podstawowa im. Leopolda Węgrzynowicza

nr 113 w Krakowie

KLASA 2 C NA ZIELONEJ SZKOLE.
Po raz drugi klasa 2c była na zielonej szkole w Soli koło Żywca. Przez cały tydzień mieliśmy piękną pogodę i z niej korzystaliśmy. Wędrowaliśmy górskimi ścieżkami, wyszliśmy na górę Kłokocz oraz szlakiem Papiesko -Loretańskim na Polanę i byliśmy u podnóża Rachowca. Jeździliśmy na ciekawe wycieczki. Spacerowaliśmy po zabytkowym Parku Zamkowym w Żywcu. Rośnie w nim Dąb Franciszek, który ma 360 lat. Oglądaliśmy tam Pałac Habsburgów, park miniatur, Domek Chiński, stajnie i min-ZOO. Później pojechaliśmy do Beskidzkiego Centrum Nauki w Świnnej. Jest to niezwykłe miejsce, gdzie samodzielnie uczyliśmy się przez zabawę. Pan Bogdan Martyniak, kurator niezwykłej wystawy zaprezentował nam wspaniałe doświadczenia z ciekłym azotem . Na koniec wszyscy zagraliśmy w rurkowej orkiestrze. Pan Bogdan był naszym dyrygentem. Było super. Druga wycieczka była jeszcze lepsza- do Leśnego Parku Niespodzianek w Ustroniu. To niekonwencjonalny ogród zoologiczny. Tam zwierzęta swobodnie przemieszczają się wśród zwiedzających. Sarny , lama, daniele i mufony karmiliśmy z ręki. W zagrodach oglądaliśmy : żubry, jelenie szlachetne, dziki, żbiki ,szopy pracze i inne. Największą atrakcją dla nas była sokolarnia i sowiarnia, gdzie panowie sokolnicy pokazali ptaki drapieżne i sowy podczas ich lotów . Później mogliśmy trzymać na ręce orła bielika i sówkę. Mamy wspaniałe zdjęcia. Aleją bajkową przeszliśmy na olbrzymi plac zabaw. To było coś wspaniałego. W drodze powrotnej do Soli zatrzymaliśmy się w Wiśle, żeby zobaczyć z bliska skocznie Adama Małysza. Na koniec , w ostatni piękny wieczór panie kucharki z Soli przygotowały dla nas grilla. To była wspaniała zielona szkoła. Pojedziemy tam znowu.